Link Click Through Rate

Published Oct 21, 22
5 min read

Click Through Rate Benchmark

Biedt jouw zoekresultaat bijvoorbeeld wel echt een antwoord op de vraag achter de vraag? Als iemand bijvoorbeeld op 'social media plannen' zoekt, is hij dan op zoek naar een manier om social media in te plannen (als in: een contentkalender), of naar plannen voor social media (als in: een strategie)? Zelfs Google vindt het lastig om dit soort verschillen te begrijpen, en toont beide soorten content als resultaat. betekenis Ctr website.

Door de vraag écht te begrijpen, en in de metatags te laten zien dat jij het beste antwoord biedt, kun je jouw CTR verhogen. Veel vlotte contentmarketeers veranderen in grijze muizen zodra ze aan SEO werken. Ze lijken soms te denken dat ze vooral beschrijvend te werk moeten gaan, en proppen zoveel mogelijk relevante keywords in de beperkte ruimte van een metatag (betekenis Ctr website).



Wat dat betreft kun je leren van de manier waarop je waarschijnlijk zelf al social media posts schrijft. Op social media schieten we namelijk in een compleet andere reflex. We beseffen daar dat een click niet vanzelfsprekend is. We weten dat we onze content moeten 'verkopen', dat we een publiek moeten verleiden om ervoor te zorgen dat ze verder willen lezen.



Wat houdt ons tegen om ook metatags zo aan te pakken? Niets. Dus niet: Maar: Inhoudelijk heb je complete vrijheid bij het schrijven van je metatags. Je doet er wél goed aan om het aantal tekens dat je gebruikt binnen de geldende normen te houden. Als je het maximale aantal tekens overschrijdt, gaat Google zowel je titel als je beschrijving afkappen.

Dat wil zeggen dat de tekst prettig leesbaar moet blijven en nog steeds de lading moet dekken. Als je een 'misleidende' tag zou kiezen die niet past bij je content, gaat Google zoals eerder genoemd alsnog zelfstandig metatags genereren. Zo, dat waren alle tips - betekenis Ctr website. Je ziet: het optimaliseren van je organische CTR is een waardevolle aanvulling op je SEO-strategie, die verder reikt dan alleen een hoge positie in Google.

’Organische click through rate’ bestaat uit 2 ingewikkelde begrippen. Allereerst heb je organisch. Organisch gaat samen met verkeer. Organisch verkeer is de term voor bezoekers die op een niet-betaald zoekresultaat binnenkomen op jouw website. betekenis Ctr website. Oftewel het gaat bij organisch om hoog in Google staan en dus zo zichtbaar mogelijk zijn in de onbetaalde zoekresultaten.

Seo Click Through Rate

Echter betreft dit betaald verkeer, geen organisch verkeer. Linkbuilding webshop uitbesteden. Click through rate is het tweede deel van het begrip. Als je het letterlijk vertaalt betekent het in het Nederlands ‘klikfrequentie’. De CTR wordt vaak gebruikt om een indicatie te geven van kliks op de campagnes die live staan. Maar ook bij e-mail marketing wordt de term CTR vaak gebruikt om te kijken hoe vaak er in een e-mail doorgeklikt wordt naar de desbetreffende landingspagina.

Dwell time is hoe lang een gebruiker op de website blijft nadat hij op de zoekresultaten heeft geklikt in de browser. Voor Google is dit een belangrijke statistiek, vooral in combinatie met het bouncepercentage. Als een website een grote dwell time heeft, geeft dit aan dat de site de informatie heeft waar de gebruiker naar op zoek was (betekenis Ctr website).

Bounce rate en Dwell time gaan daarom hand in hand. Een site met een hoog bouncepercentage maar een lange verblijftijd kan er bijvoorbeeld op wijzen dat de pagina alle antwoorden bevat die de bezoeker nodig had, dus geen betrokkenheid vereist. Als bezoekers op een vermelding klikken en slechts enkele seconden op een site doorbrengen voordat ze op de knop terug klikken, vertelt het Google dat de bezoeker niet heeft gevonden wat ze zochten. betekenis Ctr website.

Dus een CTR formule, om je CTR te berekenen is als volgt: hoeveel mensen hebben er geklikt, deel je door, hoeveel mensen hebben het bekeken en dat doe je maal 100. En dan kom je op een percentage uit en dat is je CTR. Dus wat kan precies een CTR hebben.



Je Adwords advertenties kunnen een CTR hebben, de call-to-action knoppen op je website, Facebook advertenties en bijvoorbeeld een nieuwsbrief. Er zijn nog veel meer dingen die een CTR kunnen hebben maar over deze paar gaan we het nu hebben. Dus waarom is een goeie of een hoge CTR nou zo belangrijk? Nou daar zijn verschillende redenen voor maar de belangrijkste is dat je gewoon meer bezoekers naar je website krijgt.

En als het om organische resultaten gaat dan kan je zelfs stijgen door een hogere CTR te hebben (betekenis Ctr website). En dat werkt een beetje als volgt: voor elke positie in Google op een bepaald zoekwoord of binnen bepaalde niches is er een te verwachten klikgedrag naar degene die eerste staat in Google, degene die tweede staat en degene die derde staat.

Normal Click Through Rate

Maar stel nou dat de nummer 2 zijn SEO titel en meta description zo goed heeft dat die een stuk van die klikken steelt. En de bovenste positie heeft niet 35% van de klikken, maar 25. De tweede positie die ongeveer 16% van de klikken hoort te krijgen, krijgt opeens 25% van de klikken, dus de een scoort onder gemiddeld en de ander scoort bovengemiddeld.

Net zolang totdat ze weer in de goeie volgorde gerangschikt zijn en dat ze weer voldoen aan het patroon dat Google verwacht of berekent heeft op al die miljarden zoekopdrachten. Dus organisch gezien, kan het ervoor zorgen dat je daadwerkelijk gaat stijgen in Google als je eenmaal op die eerste pagina staat (betekenis Ctr website).

Navigation

Home

Latest Posts

Click Through Rate Percentage

Published Oct 22, 22
5 min read

What Is A Good Click-through Rate Youtube

Published Oct 22, 22
10 min read

Search Click Through Rate

Published Oct 22, 22
10 min read